Reklama porównawcza
– jedna z form reklamy, w której porównuje się przedmiot reklamy z przedmiotem analogicznym konkurencji.
Reklamę porównawczą można podzielić na:
- reklamę porównawczą bezpośrednią, gdy przedmiot reklamy porównuje się z konkretnym przedmiotem konkurencji: np. cena rozmów telefonicznych u nas jest niższa niż u operatora X.
- reklamę porównawczą pośrednią, w której nie wymienia się konkretnego przedmiotu konkurencji lecz daje się do zrozumienia w sposób bardziej lub mniej jednoznaczny, o jaki przedmiot i jaką konkurencję chodzi, np. cena rozmów telefonicznych u nas jest niższa niż u wiodącego operatora.
Prawodawstwo niektórych państw reguluje kwestię reklamy porównawczej w ramach przepisów o uczciwej konkurencji.
Reklama porównawcza nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami jeżeli:
- nie jest reklamą wprowadzająca w błąd,
- porównuje w sposób rzetelny i dający się zweryfikować,
- porównuje obiektywnie jedną lub kilka istotnych, charakterystycznych, porównywalnych cech towarów i usług,
- nie powoduje pomyłek w rozróżnieniu kto kogo porównuje,
- nie dyskredytuje towarów, usług, działalności, znaków towarowych, oznaczeń przedsiębiorstwa
- nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy znaku towarowego, oznaczenia przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta.
Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz