Agencja reklamowa
– firma zajmująca się tworzeniem na zlecenie reklam
np. radiowych, telewizyjnych, prasowych, internetowych.
Pierwsza tego typu agencja została otwarta w Filadelfii w 1843 roku.
Ważną dziedziną jest identyfikacja wizualnakampanii reklamowych.
Obecnie zauważalne jest rozszerzanie zakresu usług -
oprócz Internetu, outdoor'u to np. reklamy ambientowe i guerilla marketing.
Agencje reklamowe zajmują się również pełną obsługą graficzną klienta oraz przeprowadzaniem kampanii reklamowych na zlecenia klientów lub domów medialnych.
Agencje sieciowe
Sieciowe agencje reklamowe mają spójną, renomowaną markę - a co za tym idzie: strategię, założenia, logotyp. Są to filie firmy rozsiane po całym świecie, działające według określonego modelu, ale tez często posiadające dość dużą swobodę działania. Agencje te zazwyczaj posiadają duży kapitał zagraniczny i prowadzą kampanie koncernów międzynarodowych.
Agencje niesieciowe
Agencje niesieciowe są to zazwyczaj firmy z polskim kapitałem, działające niezależnie, czasem w ramach grupy firm. Mogą mieć więcej niż jeden oddział, zazwyczaj na terenie tego samego kraju.
Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz